Route Mobiel

De Wegenwacht, wie heeft er geen sympathie voor? De gele redders in nood. De monteurs die er al zijn voor je zelfs gebeld hebt. Helden zijn het. Maar ze zijn ook duur.

En daar wilden Michiel Muller en Marc Schröder in 2004 wat aan doen. Er moest een nieuwe pechdienst komen die de helft goedkoper was. “Hier is een bak met geld, wat moeten we doen?”

Het budget was (helaas) lang niet zoveel als de Wegenwacht jaarlijks gesubsidieerd krijgt van haar leden. Er moest dus een list verzonnen worden. Aangezien het product minstens even goed was als dat van de Wegenwacht, maar gewoon veel goedkoper, hadden we niks te verliezen. Hoe meer aandacht we konden genereren, hoe beter. En als de Wegenwacht daar nog een beetje bij kon helpen, nóg beter!

We probeerden met iedere uiting de sympathieke gele strijdkracht wat bozer te maken. Want als zij angstig over zouden komen, zou men inzien hoe krachtig onze nieuwe pechdienst eigenlijk was.

Nadat we de naam ‘Route Mobiel’ hadden bedacht, gaven we deze exact dezelfde kleuren als de Wegenwacht. Dat leverde rechtzaak nummer 1 op. Die wonnen we meteen, omdat geel gewoon de meest opvallende kleur is langs en op de weg.

Daarna bedachten we een pay-off. Normaal gesproken bedenk je daar iets ingenieus voor, maar dit keer juist niet. Het werd heel simpel ‘sneller en goedkoper bij pech onderweg’. Ondertussen hadden we ook al even gebeld met de Wegenwacht en anoniem gevraagd wat eigenlijk het verschil was tussen hun en Route Mobiel. Toen vertelden ze zoveel leugens dat we daar meteen een leuke radio-campagne van konden maken (nog bedankt!). Er kwam h-a-h-mailings, een tv-commercial, vééél advertenties en een subtiele actie: De ANWB-Opzegdagen.

Dit resulteerde in een stroom van nieuwe klanten. 250.000 na 1 jaar. En dat leverde meteen ook een zilveren EFFIE op.

Get the Flash Player to see this content.


Advertenties

Radio-Commercials

Comments are closed.