EasyJet

easyJet wilde vliegen ‘easy’ maken voor het grote publiek. Het moest voelen als ‘de bus door de lucht nemen’. Je kunt er dan voor kiezen om het nieuwe gemak te tonen, of je kunt het eens totaal anders doen en -met weinig centen- zwaantjes gaan pesten.

De grootmacht KLM had jarenlang oogkleppen opgehad. Ze dachten door vliegen maar zo ‘hoog’ te blijven positioneren, dat men wel schandalig veel bleef betalen. Maar al snel bleek dat easyJet (op een broodje in het vliegtuig na) hetzelfde leverde als KLM. Maar dan voor de helft van de prijs.

Niet voor niks sloeg de campagne in als een bom. Het marktaandeel van easyJet schoot omhoog. En zolang KLM ons munitie bleef geven voor nieuwe campagnes, bleven wij doorgaan.

Diversen

En als KLM overgenomen wordt door Air France, dan schromen wij niet om dezelfde dag nog deze radio-commercials op de radio te lanceren.

Radio-Commercials

Comments are closed.